Політика Франциска несумісна з християнською мораллю – католицький публіцист

Більшість векторів політики Папи Франциска далека від засад християнської моралі. Йдеться і про невиправдану толерантність до тоталітарного режиму у Китаї, і про ставлення до Росії, і про підтримку глобалістських тенденцій. Останнє може слугувати ключем до розуміння політики Франциска.

Про це в інтерв’ю виданню Fronda наголосив польський католицький публіцист Павел Хмілевський.

У першу чергу Хмілевський прокоментував намагання Франциска «не образити» Росію. «З самого початку війни Папа Франциск говорив так, щоб не образити росіян. Він явно дбає про те, щоб підтримувати з ними найкращі стосунки. Власне, проросійський курс Святого Престолу був чітко помітний і до війни. На зустрічі з Лавровим у Москві восени 2021 року архієпископ Пол Галлагер із Державного секретаріату Ватикану розкритикував Польщу за захист кордону під час гібридної атаки з Білорусі», – наголосив публіцист.

Політикою щодо Росії проблемність не вичерпується: «Святий Престол прагне досягти глобальних цілей, роблячи це у глобалістичному дусі. Він прагне співпраці з усіма великими гравцями на міжнародній арені, тому що лише це гарантує, що ці глобалістичні цілі матимуть шанс на успіх. Тому під час понтифікату Франциска Ватикан ніколи не засуджував Китай за його злочини, оскільки це знищило б шанси на співпрацю. Зрештою, Папа також прагнув тісних стосунків із президентом США Джозефом Байденом, незважаючи на його відверто некатолицьку позицію щодо абортів. На жаль, існує величезний конфлікт між політикою, яку намагається проводити Ватикан, і християнською мораллю».

Повертаючись до теми російсько-української війни, Хмілевський розкритикував риторику Франциска щодо виробництва зброї: «Якби Україна послідовно приймала пропозиції, які надходили на її адресу від Святого Престолу, як від самого Франциска, так і від найбільш впливових ватиканських дипломатів, вона б узагалі не взялася за захист. З іншого боку, західні країни не надсилали б українцям жодної зброї, якби прийняли наратив Ватикану. З таким же успіхом можна було б узагалі здати всю Європу Росії. Справа в тому, що виробництво зброї є необхідною умовою для ведення війни. Однак стверджувати, що це виробництво є поганим саме по собі, є глибокою помилкою. Виробництво ракет, які мають підтримувати, наприклад, потенційну оборону Польщі проти Росії має іншу моральну оцінку, ніж виробництво ракет, які падають на цілі в Україні, особливо цивільні».

«Католицька концепція справедливої ​​війни є цілком раціональною, логічною, послідовною та обґрунтованою. А в першу чергу вона реалістична. Те, що нам сьогодні пропонує Ватикан, – це ідеалізм на рівні поглядів, а на рівні фактів – фактично проросійський наратив. Я розумію, що Франциск зачарований баченням світу, змальованим у “Трактаті про вічний мир” Іммануїла Канта, примірник якого нещодавно подарував йому президент Франції Макрон; проблема в тому, що міркування Канта про світ без зброї просто неможливо реалізувати», – додав Хмілевський.

Подобається «Політична теологія»? Допоможіть нам працювати ефективніше! Наші реквізити – ТУТ

Підпишіться на нашу сторінку Facebook та канал Telegram!

Аби не залежати від алгоритмів соцмереж, додайте наш сайт у закладки!

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp