Українські артисти виконали гімн Міжмор’я у королівському замку Любліна

Культурна сфера залишається важливим елементом міжнародних відносин. Одним із тих, хто робить значний внесок в українсько-польське співробітництво у цій сфері, є український музикант Тарас Компаніченко.

Компаніченко з-поміж іншого відомий тим, що знайомить сучасних українців зі скарбами вітчизняної історії музики, зокрема української музичної культури ранньомодерної доби – часу, коли предки українців та поляків були підданими єдиного монарха і разом стояли в обороні християнської європейської цивілізації. Нині Тарас Компаніченко є військовослужбовцем однієї з київських бригад Сил територіальної оборони ЗСУ.

Нещодавно Компаніченко та його «Мала хорея козацька» вкотре здійснили творчий візит до Польщі, відвідуючи тамтешній музичний фестиваль. На зворотньому шляху українські артисти виконали у каплиці Люблінського замку пізньосередньовічний гімн «Богородиця» – пісню, яка є «своєю» одразу для декількох народів Міжмор’я.

«”Богородиця/Bogurodzica” або Ґрюнвальдська пісня, що її співано військом перед Ґрюнвальдською битвою в 1410 році. Співали воїни – поляки, українці, білоруси, литовці, чехи. Співали перед битвою вони, а їхні союзники кримські татари слухали… Повертаючися з фестивалю “Festiwal Wszystkie Mazurki Świata” до України, “Мала хорея козацька” у складі Тараса Компаніченка, Максима Бережнюка, Ярослава Криська заспівала “Богородицю” в каплиці Святої Трійці на королівському замку в Любліні. Каплиця святої Трійці – пам’ятка світової культурної спадщини, зведена в готичному стилі з пізніше прибудованим ренесансним фронтоном. В 1418 році, за Володислава ІІ Ягайла – великого князя литовського, руського та короля польського –було закінчено розписи храму», – йдеться в повідомленні на сторінці виконавця.

«Стінопис в “костелі” виконано в візантійсько-руському стилі (боронь, Боже, плутати з московським), що його створили рутенці-українці, майстри Андрій, Кирило та Юшко. Ці розписи, загалом весь ансамбль – шедевр з доби пізнього Середньовіччя, що зберігся до наших днів, захоплює й викликає священний трепет, як і Софія Київська, Кирилівська церква, Спаса на Берестові. Ансамбль поєднує в собі готичну архітектуру та візантійсько-руське (не московське) малярство», – висловлює своє захоплення Тарас Компаніченко.

Артист наголосив, що гімн «Богородиця» і нині продовжує зближувати народи, а також надихати українських вояків, що боронять свою землю від московської навали.

«”Богородицю/Bogurodzicu” співають не лише свідомі своєї історії польські громадяни… а й жовніри Війська польського, не тільки окремі білоруські патріоти та реконструктори. Співаємо ми – Воююча Україна! Україна, що воює, бореться за свою національну гідність та Свободу. Співає та земля і той народ, що воюють за право бути самими собою – вільними між вільними та рівними між рівними!», – стверджує Тарас Компаніченко.

Прослухати виконання духовного гімну Міжмор’я у стінах каплиці Люблінського замку можна за посиланням.

Подобається «Політична теологія»? Допоможіть нам працювати ефективніше! Наші реквізити – ТУТ

Підпишіться на нашу сторінку Facebook та канал Telegram!

Аби не залежати від алгоритмів соцмереж, додайте наш сайт у закладки!

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp