В американському католицькому університеті розмістили блюзнірську «ікону» з чоловіком, схожим на Флойда

В Католицькому університеті Америки (Варшингтон, округ Колумбія) спалахнув скандал щодо картини, яка позиціонувалася як ікона. Картина відображає сюжет оплакування Христа Пресвятою Богородицею. Одначе замість Ісуса на руках Діви Марії було зображено чоловіка, схожого на відомого рецидивіста і наркомана Джорджа Флойда, смерть якого була використана лівими силами для дестабілізації ситуації у США.

Репродукції «ікони» з’явилися в університеті ще в лютому цього року, в тому числі біля каплиці юридичного факультету. Впродовж останніх днів ситуація щодо них набула розголосу з огляду на те, що студенти почали висловлювати незадоволення блюзнірством.

Зокрема, невідомі самотужки прибрали псевдоікону біля каплиці. Та її замінили меншою копією. Також була опублікована петиція з закликом усунути скандальні зображення. Станом на ранок 25 листопада її підписали більш ніж 3000 студентів.

Впродовж століть Христа та Богоматір зображували по-різному, в тому числі адаптуючи їхній образ до расово-етнічного і культурного контексту. Їм надавали як нордичних рис, так і рис монголодної та негроїдної раси. Одначе це були зображення саме Христа і Богородиці. У випадку скандальної «ікони» справа полягає не в зображенні Ісуса та Марії людьми з темною шкірою, а в тому, що Марія тримає на руках чоловіка, схожого на Флойда. При цьому зображення цього чоловіка супроводжується звичними для візантійського іконопису атрибутами Христа.

В адміністрації факультету 24 листопада заявили, що «завжди вважали», що на картині зображено саме Ісуса.

Автором картини є «іконописець» Келлі Летімор (Latimore; у публікаціях про художника стоять чоловічі займенники).

«Ікони» цього автора надзвичайно заідеологізовані. Наприклад, сюжет Найсвятішого Сімейства художник використовує для пропаганди проміграційних настроїв.

Не цурається автор і проблематики феміністичної та ЛГБТ-спрямованості. Деякі з таких його «ікон» занадто блюзнірські, аби їх тут наводити. Зокрема, Летімор є автором картини за мотивами «Трійці» Андрія Рубльова: на ній зображено три жінки різних рас, а на столі, за яким вони сидять, знаходиться щось схоже на прапор ЛГБТ.

На цьому тлі виглядає очевидним, що поява на «іконі» чоловіка, схожого на Флойда, є невипадковою. Проте адміністрація факультету поки що намагається відстояти демонстрацію картини.

Подобається «Політична теологія»? Допоможіть нам працювати ефективніше! Наші реквізити – ТУТ

Підпишіться на нашу сторінку Facebook та канал Telegram!

Аби не залежати від алгоритмів соцмереж, додайте наш сайт у закладки!

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp