Ватикан посилює контроль за чернечим життям

Католицькі монахи

Апостольським листом «Authenticum charismatis» Папа Франциск змінив правило, що стосується заснування інституту богопосвяченого життя: відтепер таке заснування вимагає письмової згоди Апостольської Столиці.

Як інформує Vatican-news, motu proprio «Authenticum charismatis» змінює 579 канон Кодексу канонічного права. Згідно з новою редакцією кодексу дієцезальний єпископ може заснувати на території своєї дієцезії інститут богопосвяченого життя, лише отримавши попередньо письмову згоду Апостольської Столиці.

«Як зазначає Святіший Отець, вірні мають право отримати від пастирів інформацію про автентичність харизми та про те, що особи, які представляються як засновники, заслуговують на довіру. Розпізнавання щодо церковності та вірогідності харизм – це обов’язок пастирів місцевих Церков і виражається через “турботливе дбання про всі форми богопосвяченого життя та вирішальне завдання оцінювання слушності заснування нових інститутів богопосвяченого життя та товариств апостольського життя”, пам’ятаючи про обов’язок відповідати на дари, які Святий Дух пробуджує у місцевих Церквах, запобігаючи, водночас, нерозсудливому постанню непотрібних інститутів чи позбавлених достатньої здатності розвиватися», – повідомляє Vatican-news.

«До компетентності Апостольської Столиці… належить супроводжувати пастирів у процесі розпізнавання. – Йдеться у публікації далі. – Церковна влада покликана уважно вивчити справу, щоб випробувати автентичність спонук та запобігти надмірному помноженню аналогічних між собою інституцій, що несе загрозу небезпечної фрагментації. Тому “нові інститути богопосвяченого життя та нові товариства апостольського життя повинні бути офіційно визнані Апостольською Столицею”. Адже акт канонічного заснування з боку єпископа такої інституції виходить за межі дієцезальної дійсності, бо кожен інститут богопосвяченого життя та товариство апостольського життя, хоч і постають у контексті місцевої Церкви, не є однак, “ізольованою та маргінальною дійсністю”».

Водночас консервативно налаштовані католики висловлюють побоювання, що за централізаторськими нововведеннями стоїть не намір «запобігти надмірному помноженню аналогічних між собою інституцій», а прагнення не допустити розвитку спільнот, які виділяються на тлі нинішнього церковного мейнстріму.

Ілюстрація: WSJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp