Італійські миряни закликали Франциска припинити «громадянську війну в Церкві»

В італійській газеті «Il Foglio» був опублікований відкритий лист італійських мирян, адресований Папі Франциску.

Віряни закликали Папу припинити політику поділу і переслідування груп, які йому не подобаються.

«Остання книга Андреа Ріккарді, засновника Спільноти св. Егідія та відомого голосу прогресивного католицького світу, називається “Церква у вогні: криза та майбутнє християнства”. Ми не написали жодної книги, не проводили детального аналізу, але кожного дня ми бачимо, як полум’я повільно поглинає та нищить Католицьку Церкву в Італії та по всьому світі», – стверджується на початку листа, перекладеного Una Voce.

Як ідеться в тексті, після відставки Папи Бенедикта XVI, яка сталась вісім років тому, багато хто з католиків відчув себе покинутим; інші, навпаки, були сповнені надії. Деякі говорили про «ефект Берголіо», натякаючи на відродження, яке, на жаль, так і не настало. Навпаки: «Церква, що виходить назовні» залишилась лише невтіленим в життя слоганом. Священне місто християнства, Рим, в епоху COVID одним з перших закрило свої храми, подавши світові знак повного відсторонення. 

«Ми стали свідками синодальних подорожей, схожих на справжні громадянські війни, повних кулуарщини, яка забезпечує демократичність в радянському стилі; їх наслідком стали контроверсійні та ні для чого не придатні документи. Церкви, конфесіонали, навіть банківські рахунки Ватикану спорожніли, свідчачи про те, що люд Божий не впізнає голосу своїх пастирів», – говориться в листі.

«Китайські католики з кардиналом Чженом на чолі страждають від угоди Ватикану з китайською комуністичною диктатурою; кардинали, що роками стояли поруч вами на передовій, виявились фігурантами фінансових скандалів масштабу нечуваного з часів Марцінкуса. Інших, таких, як Кафарра, Берк, Сара, Мюллер, Пелл — принизили, змусили мовчати, продовжують ігнорувати. Деякі ж, з числа близьких до Вас, зупинили Конференцію Єпископів США, коли вона почала заглиблюватись в суть педофільського скандалу», – продовжують автори звернення.

Послання «Traditionis custodes» характеризується в листі як таке, що «наробило ще більше шкоди та поділів, і то без жодної причини». «Навіщо відмовляти в тому, що дозволив Ваш попередник? Навіщо принижувати крихітну отару вірних, звинувачуючи їх всіх скопом, без права на апеляцію, без – як стає все більш очевидним – жодної підстави?», – запитують миряни Папу.

«Тож вісім років потому “Церква у вогні”, як ніколи раніше: вона поділена та розірвана в Італії, в Китаї, в США, в Німеччині… як за часів Лютера. Ми, миряни, хоч і маємо більше волі та не підлягаємо все зростаючій своєвольності клерикального світу, однак, так само страждаємо від цієї атмосфери, важкої, задушливої, від цього тотального зникнення з Церкви будь-якого здорового плюралізму. Мати Церква все більше скидається на мачуху, що безупинно призначає анафеми, екскомуніки, комісаріати. Ми смиренно просимо Вас: припиніть цю громадянську війну в Церкві; будьте батьком для своїх дітей, а не головою клерикальної течії, який виглядає так, ніби прагне, переступаючи межі канонічного права, скористатись своєю монаршою владою на повну котушку заради виконання власного ідеологічного порядку денного», – йдеться наприкінці листа.

Нагадаємо, послання Папи Франциска «Traditionis custodes» отримало ряд критичних оцінок із боку ієрархів та католицьких інтелектуалів.

Так, відомий публіцист Джордж Вайґель вважає, що удар по традиційній Літургії став свідченням ліберального авторитаризму. Нідерландський єпископ Роб Мутсертс заявив, що послання стало свідченням утрати Папою Франциском автентичного авторитету, місце якого починають займати диктаторські методи.

Колишній очільник Конгрегації віровчення кардинал Ґергард Мюллер у своїй відповіді на Францискове послання нагадав, що «папський авторитет полягає не в бездумному вимаганні від вірних самого лише послуху, тобто формальної покори волі, але, що важливіше, в наданні вірним нагоди бути переконаними у згоді розуму», натомість доктринальна послідовність «Traditionis custodes» виглядає сумнівно.

Подобається «Політична теологія»? Допоможіть нам працювати ефективніше! Наші реквізити – ТУТ

Підпишіться на нашу сторінку Facebook та канал Telegram!

Аби не залежати від алгоритмів соцмереж, додайте наш сайт у закладки!

Ілюстрація: Kim Haughton / UN

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp